رادیو قرآن

در قسمت سوم مطلب قصد داریم پارامترهای مهمی که در زیر اشاره می گردد را مورد بررسی قرار دهیم.

3-راحتی عملکرد در کنترل پنل-بخش مدیریت (خوش دستی و لذت از کار کردن در آن، سرعت بالا آمدن و سبکی کنترل پنل سرویس دهنده)  

4-باگ های وبلاگ نویسی (ویرایشگر و بخش مدیریت وبلاگ) سرویس دهنده

5-محدودیت هایی که توسط سرویس دهنده ایجاد شده یا می شود 

6-امکانات پولی

 

راحتی عملکرد در بخش مدیریت وبلاگ (خوش دستی و لذت از کار کردن در آن، سرعت بالا آمدن و سبکی کنترل پنل )

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در وبلاگ نویسی احساس رضایت وبلاگ نویس از فعالیت خود در سایت های ارائه دهنده وبلاگ است. یکی از مهمترین عوامل ایجاد این رضایت، راحتی عملکرد، سبکی و سرعت واکنش مناسب کنترل پنل و ارائه اطلاعات لازم در بخش مدیریت وبلاگ، توسط سایت سرویس دهنده وبلاگ است.

بدون شک در این پارامتر وبلاگدهی های بیان و بلاگ اسکای بهتر از بقیه هستند البته میهن بلاگ نیز در این زمینه مناسب است ولی به علت اینکه در پارامترهای قبلی نتوانست نظر ما را جلب نماید بنابراین از رتبه بندی حذف می گردد.

ولی کارکردن در بلاگفا نیز راحت است و شاید راحت بودن آن به علت امکانات ناچیز آن باشد.

رز بلاگ هم از امکانات زیادی در حد سایت برای وبلاگنویس برخوردار است ولی بخش مدیریت آن جزو بهترین ها نیست. 

پرشین بلاگ از بخش مدیریت نامناسبی برخوردار است و سرعت بالا آمدن کنترل پنل وبلاگ و واکنش آن به دستورات شما بعضا کند می باشد.

برخی مانند لوکس بلاگ در این زمینه افتضاح هستند و شما در بخش مدیریت آن گم می شوید. فضای نامانوس و نازیبایی در انتظار شما است. همچنین سرعت ناامید کننده ای در کنترل پنل دارید.

 

باگ های وبلاگ نویسی (ویرایشگر و کنترل پنل) سرویس دهنده 

پرشین بلاگ و بلاگفا و بلاگ اسکای دارای باگ های بدی هستند مثلا در کنترل پنل بلاگفا و در موقع دیدن مطالب، اگر از کلید back استفاده نمایید بخش ادامه مطلب شما ناپدید می گردد و اگر در این لحظه از کلید ذخیره استفاده نمایید، ادامه مطلب شما حذف می‌گردد.

 پرشین بلاگ در بخش ویرایشگر دارای باگ های بسیار بدی است که همواره روی اعصاب وبلاگ نویس است مانند به هم ریختن فونت ها یا حذف ناخواسته کلمات و ...

بلاگ اسکای نیز مشکلی در ویرایشگر خود دارد که خیلی وقت ها وقتی قصد ویرایش مجدد یک مطلب را دارید رنگ هایی که به فونت آن داده اید، می پرد و ...

در کل به نظر می رسد اکثر آنها همچین مشکلاتی را داشته باشند ولی ظاهرا در این زمینه بیان از بقیه بهتر عمل نموده است.

 

محدودیت هایی که توسط سرویس دهنده ایجاد شده یا خواهد شد

در وبلاگ نویسی در برخی از سرویس دهنده ها مانند بلاگفا، محدودیت های مختلف ایجاد شده است مانند اینکه این سرویس دهنده یک لیست سیاه تشکیل داده و تعدادی از سایت های دیگر مانند بیان را درون آن قرار داده و اجازه لینک دادن به آنها را به کاربران خود نمی دهد. یا تعدادی از وبلاگهای خود را بدون دلیل موجه و بدون اخطار قبلی حذف می نماید. یا اینکه کلا بلاگفا اجازه درج تبلیغات توسط کاربرانش را در وبلاگ های خود نداده است و ...

همچنین پرشین بلاگ نیز در برخی از این موارد (ایجاد محدودیت ها) با بلاگفا مشترک است.

البته پارامتر اجازه تبلیغات داشتن به اهمیت دیگر پارامترها نیست ولی برای برخی که قصد درآمد زایی از وبلاگ خود دارند، ناامید کننده است.

 

امکانات پولی

برخی از سرویس ها برای ارائه امکانات بیشتر از وبلاگ نویس طلب پول می نمایند و برخی نیز خیر، که هر کدام نیاز به بررسی دارند.

پرشین بلاگ، بلاگفا، بلاگ اسکای و میهن بلاگ در سطح امکاناتی که می دهند از کاربران خود پولی طلب نمی کنند ولی برخی دیگر مانند بیان، رزبلاگ و ... برای ارائه امکانات بیشتر، پولی هستند. بنابراین این مورد نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد.

(البته بیان در وبلاگ هایش تبلیغات اجباری ندارد)

 

جمع بندی نهایی (در پایان سه بخش مطلب):

به طور خلاصه می توان اینگونه توصیه نمود که اگر شما فردی هستید که قصد دارید دانش و تجربه خود را از طریق وبلاگ نویسی در اختیار دیگران قرار دهید برای شروع از پرشین بلاگ شروع نمایید زیرا که به سرعت وبلاگ شما در فضای مجازی شناخته می‌شود و از ناامید شدن شما به علت دیر شناخته شدن صفحه اصلی وبلاگ در موتورهای جستجو، می کاهد.

تذکر: وبلاگ هایی که در پرشین بلاگ ایجاد می گردد دارای سریعترین زمان ایندکس شدن خود وبلاگ و صفحه اصلی آن است ولی در رابطه با ایندکس شدن مطالب درج شده در وبلاگ سرآمد نیست. 

چون سرعت ایندکس شدن مطالب وبلاگ به عواملی مانند پیج رنک سایت اصلی وبلاگدهی، پیج رنک وبلاگ شما، نوع آدرس دهی سرویس وبلاگدهی به مطالب و ... بستگی دارد.

در ادامه با گذشت زمان می توانید به بیان یا بلاگ اسکای مهاجرت نمایید تا امکانات و راحتی بیشتری بدست آورید البته باید بدانید که وبلاگدهی بلاگ اسکای کلیه خدماتش را به طور رایگان و وبلاگدهی بیان به طور محدود در اختیار شما قرار می دهد و برای رفع محدودیت ها بایستی پول بپردازید.

در نتیجه به ترتیب بیان سپس بلاگ اسکای و رزبلاگ در اولویت قرار می گیرند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۸
hesam etemadnia

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی