رادیو قرآن

مهم ترین نکات در شروع وبلاگ نویسی

دوشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۴۷ ب.ظ

اگر شما قصد دارید علم خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، برای شروع یک وبلاگنویسی موفق موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1-انتخاب سایت یا سرویس یا سیستم وبلاگدهی (وبلاگنویسی) معتبر، با سابقه و کارآمد

2-انتخاب بهترین آدرس برای وبلاگ خود (در هر زمینه ای که فعالیت نمایید بایستی آدرس وبلاگ به آن رشته نزدیک بوده و همخوانی داشته باشد)

3-انتخاب عنوان مناسب برای وبلاگ (عنوان وبلاگ برای گوگل مهم است)

1-همانطور که در سه بخش گذشته عرض شد، مهمترین نکته در وبلاگ نویسی، انتخاب یک سایت معتبر و قوی که به شما امکان وبلاگ نویسی موفق را بدهد، است.

حتما سه مطلب قبل را مطالعه نمایید. ولی به طور خلاصه می توان سرویس های وبلاگنویسی پرشین بلاگ، بیان، بلاگ اسکای و رزبلاگ را معرفی نمود.

برای شروع به طور همزمان دو وبلاگ یکی در پرشین بلاگ و دومی را در بلاگ (بیان) و یا بلاگ اسکای ایجاد نمایید و مطالب خود را در هر دو قرار دهید. پیشنهاد ایجاد دو وبلاگ همزمان بدین علت است که پرشین بلاگ سریعترین وبلاگ دهی در ایندکس شدن عنوان وبلاگ در موتورهای جستجو است و دیر ایندکس شدن وبلاگ در گوگل، باعث سرخورده شدن وبلاگنویس در ابتدای کارش می گردد یک راهکار کوتاه مدت برای جذب مخاطب می باشد ولی چون پرشین بلاگ دارای اشکالاتی است که بعضا برای مدیر وبلاگ ناراحت کننده است بهتر است وبلاگ فرعی او باشد تا با شناخته شدن و جذب مخاطب وبلاگ اصلی در بلاگ یا بلاگ اسکای به طور دائمی به آنها مهاجرت نماید.

بیان: این سیستم نیز سرعت بالایی در ایندکس شدن مطالب دارد و قابل رقابت با پرشین بلاگ است. همچنین از سیستم آماری بسیار جامع و کاملی بهره مند است که بقیه در پس آن قرار می گیرند. وبلاگنویسی در آن قبلا با دعوت نامه صورت می گرفت ولی اکنون آزاد شده است. ولی برای دریافت امکانات بیشتر بایستی مبالغی بپردازید همچنین تبلیغاتی در وبلاگ شما نمایش نمی یابد. ولی کلا این سیستم نسبت به بقیه ارجحیت دارد.

بلاگ اسکای: سرعت ایندکس شدن مطالب در آن، خوب است ولی از راحتی عملکرد در قسمت کنترل پنل و سرعت زیاد و همچنین امکانات کاملا رایگان برخوردارید. همچنین برخی از این امکانات، مثلا در بیان به چشم نمی خورد. ولی سیستم آماردهی آن به خوبی بلاگ (بیان) نیست.

رزبلاگ: سرعت ایندکس شدن آن مناسب است ولی در پس پرشین بلاگ و بیان قرار می گیرد.امکاناتی که در اختیار وبلاگنویس قرار گرفته فراتر از نیاز و در حد یک سایت مستقل است. ولی مثلا سیستم آمارگیر آن افتضاح و ناکارآمد است. امنیت آن به ظاهر خوب است و حذف سایت و یا مطالب نیاز به درج کدی که به شماره همراه یا ایمیل شما ارسال می گردد، دارد که از این بابت از هک شدن و حذف ناخواسته سایت و یا مطالب جلوگیری می شود و امکانات بسیار دیگر.

2-نکته بسیار مهم بعدی انتخاب آدرس وبلاگ است که با رشته فعالیت شما همخوانی داشته باشد. این همسو بودن کمک بسیاری به قرار گرفتن در پله های بالاتری در نتایج گوگل و همچنین در آینده به داشتن بازدیدهای بیشتر کمک می کند.

اگر به علت اشتباه در انتخاب آدرس مناسب، در آینده تصمیم به تغییر آدرس بگیرید، وبلاگ شما به حالت ابتدایی خودش (نقطه صفر) در موتورهای جستجو بر میگردد که این مطلب ناامید کننده است.

3-نکته مهم بعدی عنوان وبلاگ است که بایستی با زمینه فعالیت شما همخوان بوده و این باعث ایجاد انگیزه بیشتر در افراد برای بازدید از مطالب شما می شود.

تذکر: تغییر عنوان در مقایسه با تغییر آدرس، تاثیر بسیار کمتری در رتبه وبلاگ شما در موتورهای جستجو خواهد داشت.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۸
hesam etemadnia

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی